maandag 21 juli 2014

Anderhalf jaar al..

Liefste Finn,

Sinds die dag eind mei 2012 waarop we te weten kwamen dat jij eraan kwam.. wordt mijn liefde voor jou alsmaar sterker en sterker. Het is ongelooflijk, en bijna niet onder woorden te brengen, welke gevoelens jij bij ons naar boven brengt.
Ik mag je mama zijn, en daar ben ik elke dag dankbaar voor, want ik zou me geen wereld zonder jou kunnen voorstellen.

Elke ochtend sta je op en neer te springen in je bed met je "tuutuu" in je mond, zo blij ben je!
Je een verse pamper aan doen, dat kan soms eens met de nodige tegenstribbeling gepaard gaan. Maar hoe behulpzaam en leergierig je bent, dat merken we elke keer opnieuw bij het aan- en uitkleden. Je vindt het zelfs leuk om 10 minuten lang te proberen om een rits dicht te doen, of tenminste toch te proberen. Geduld is een schone zaak. En soms heb je heel veel geduld, en soms al iets minder.
Vandaag nijp je in mijn arm als het niet gaat zoals jij wilt. En ga je uit eigen beweging in de hoek staan krokodillentranen huilen. Je temperament is zeker de som van die van je papa en mij. Dat belooft, en dat maakt het voor ons zeker niet gemakkelijker.
Dus probeer soms wat geduld te hebben met ons.. :) Want hoe goed en naturel alles aanvoelt met jou, een heuse opvoeding vind ik toch wel moeilijk. Je staat nog maar sinds kort al eens in de hoek, je weet heel goed wat ja en neen is, maar ik twijfel toch wel regelmatig over de grens tussen discipline en kind zijn..


Omdat ik het belangrijk vond om de juiste woorden te gebruiken tijdens je doopviering, heb ik hier veel tijd ingestoken. Dit hebben je papa en ik je toen beloofd:
Lieve Finn, we willen van ons huis een warme, liefdevolle en veilige thuis voor jou maken. We zullen tijd voor je te maken, tijd om met je te spelen en lachen, maar ook er voor je te zijn als je pijn of verdriet hebt. We beloven naar je verhalen te luisteren en trots op je te zijn, je moed in te spreken en je te helpen bij moeilijke momenten. Je mag altijd op ons rekenen, je mag bij ons jezelf zijn, je mag je eigen weg zoeken, je mag dromen en de wereld ontdekken. We beloven je op te voeden in de geest van het evangelie: de geest van oprechte liefde, harmonie, integriteit en vrede. En we beloven je te helpen geloven in jezelf. We zullen er altijd zijn voor jou, met heel ons hart.

Jouw meteke Kimmy en pepe Patje hebben je dit beloofd:
We beloven je steeds bijzondere belangstelling en zorg te schenken. We beloven je te leren het geluk te vinden in de kleinere dingen. We beloven, met Gods hulp en samen met je ouders, je te steunen in je levensgeluk en je groei naar een man die graag kan zien, en graag gezien wordt. 

En dit was ook aan jou gericht:
Dat ze mogen opgroeien in goede gezondheid, tot fijne mensen met wie we graag samenleven.. Dat we ons door hen laten raken, door hun vertrouwen en hun liefde. Dat ze van ons nieuwe mensen mogen maken. 

Blijf lachen, lieverd, YOU ROCK OUR WORLD!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten