zaterdag 3 augustus 2013

Finn in de jacuzzi!

Is het wel goed om met een baby van 6 maand in de jacuzzi te gaan?
Ik heb er even aan getwijfeld..

En dus heb ik wat opgezocht op fora en andere sites hierover.
Wat was het resultaat? De meesten raden het af, in de eerste plaats omdat de temperatuur van het water te warm is. Omdat er teveel bacteriën inzitten want er gaan veel mensen in. En om die bacteriën weg te krijgen, worden er chemicaliën gebruikt (onderhouds- en ontsmettingsprodukten). En ook omdat de stralen te hard zijn.

Als je hier dus rekening mee houdt, scheelt het al direct.
De jacuzzi waar we Finn in mee namen, was privé (dus niet te huur), pas geïnstalleerd, had dus vers water en stond perfect op 37,5 ° C. We hadden goed rekening gehouden met de tips die ik had gelezen, en die ik later in dit artikel heb verzameld, vanop allerlei websites (zowel Nederlands- als Engelstalige sites).

We hebben heel erg genoten van onze bubbelbad-tijd met Finn!
Kijk maar mee..




Alle tips op een rijtje wanneer je met je baby in de jacuzzi gaat:
- De allerbelangrijkste: de temperatuur van het water mag niet hoger zijn dan bij een badje! (max 38° C)
- Laat je baby extra drinken ervoor en erna.
- Doe je baby een zwemluier aan, om ongelukjes te vermijden!
- Hou je baby niet te lang in de jacuzzi (10 minuten is ideaal).
- Een baby krijgt het veel sneller té warm, dan volwassenen, dus blijf de watertemperatuur in het oog houden! En als je baby rood wordt in het gezicht of op zijn lichaampje, zorg dan dat je hem kan laten afkoelen.
- Laat je baby best niet bij de bubbels: als deze open spatten, komen er wat chemicaliën vrij die het water proper houden.
- Zet de stralen rond de baby uit, of zorg dat die kracht uit de stralen niet tegen zijn lijfje komt.
- Sla onmiddellijk een handdoek rond je baby als hij uit het water komt, zodat het verschil in temperatuur met de buitenlucht niet te groot is.
En uiteraard laat je je baby niet los in het water, net zoals je dat ook niet zou doen in het badje..

En dit kwam ik ook tegen:
Eerder deze zomer had Beyoncé een foto op haar Tumblr gepost, waarop ze samen met haar dochtertje van 1 jaar in de jacuzzi gaat. Ik kwam daarover het (Engelstalig) artikel op Zap2it tegen (zie link) en snap de reacties zeker over de te hoge temperatuur van het water. Ze vergelijken het gevaar zelfs met een te warme auto. (Hebben jullie trouwens het filmpje gezien over wat er gebeurt met je kind als je het 15 minuten alleen laat in een te warme auto? Ver-schrik-kelijk!!)
Maar als je zeker weet dat de temperatuur van het water aangepast is, en dat je kind dus niet oververhit kan raken, dan komt het allemaal goed.


Ben jij al met je kindje in een bubbelbad gegaan?
Of zou je dit niet doen?



10 opmerkingen:

  1. Net op je blogje terecht gekomen. Wij zijn vorig jaar ook met onze Kobe in de jacuzzi geweest en was heeel leuk! Ik ga jou leuke verhalen volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je leuke reactie! :)

      Verwijderen
    2. mijn schoonouders hebben ook een privebad. Ik twijfel heeeeeeeel erg om er in te gaan met mn 1-jarige dochter! Ze is echt dol op water!! Vorige week heeft ze ook voor de eerste keer een plonsje gemaakt in het privezwembad bij mijn ouders thuis en ze was dolgelukkig! Nu kriebelt het ook om hierin te kruipen. Al heb ik ook wat bang voor de bacteriën en chemicaliën die erin zitten...

      Verwijderen
    3. Niet twijfelen, gewoon doen!
      Jullie zullen er ongetwijfeld veel plezier aan beleven!

      Verwijderen
  2. Lekker doen. Zolang je er zelf voor zorgt dat er niks gebeuren kan is het toch goed?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt een heel leuk blog met super lieve foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor de informatie, mijn dochtertje is net 4 maanden en we hebben ook recent een bubbelbad aangeschaft. Dit was precies de informatie waar ik naar opzoek was.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb regelmatig jonge ouders met baby op mijn park (ik verhuur huisjes met jacuzzi in Uddel)en hoor hele goede en leuke ervaringen van ouders. Wat ik heel vaak hoor is dat de meeste baby,s , (kindjes) erna erg goed doorslapen, wat weer extra fijn is voor de ouders.De temperatuur van de jacuzzi is bij ons altijd maximaal 37 C ivm de kans op bacterieen groei, en je krijgt altijd een jacuzzi gevuld met schoon water, dus niet gedeeld met andere gasten.De jacuzzi staat naast het huisje onder een afdak dus , vanuit de jacuzzi direkt naar binnen of babyfoon mee als je even relaxt samen zonder baby gaat.Je kunt zelf bepalen of je de jets aan zet of niet , wat ik overigens niet aanraad met de kleine.Het warme water in de jacuzzi werkt vaak heel rust gevend, ook heerlijk voor huilbaby,s hoor ik vaak.Uiteraard nooit erin gaan wanneer de kleine verkouden is of ziek.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Veel ouders zullen iets hebben aan deze tips. Het lijkt me heerlijk om samen met je kind te kunnen genieten van de luxe die de jacuzzi biedt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey, bedankt voor je tips! Wij huren een privé jacuzzi af en deze wordt een weekend bij ons thuis geinstalleerd. Ik twijfelde enorm om hem er dan mee in te nemen wegens de temperatuur en bubbels. Mijn baby is 11 weken oud en houdt enorm veel van water eb badjes. Ik ben blij met je tips, ik zal er zeker rekening mee houden en hem even (max 10min) er mee in nemen :-)

    BeantwoordenVerwijderen