zondag 3 maart 2013

Zieke mama en papa

Ziek!
We zijn allebei geveld door de griep!
Bij Andy begon het donderdagavond, bij mij vrijdagavond. En gezellig dat dat is!

Gelukkig krijgen we hulp, waarvoor een dikke merci aan mijn mama en papa, en aan tante Anita! Want eten maken, zagen we zelf nu echt niet zitten, boodschappen doen ... nog veel minder, en Finn een badje geven terwijl je 39 graden koorts hebt, dat zag ik me ook niet doen.
Dus dank jullie!! :)

En ook ferm bedankt aan de vroedvrouw die hier aan huis komt. Zoals ik al eerder schreef, zij is echt goud waard!
Ze is geen dokter maar heeft zoveel ervaring dat ze je zeker kan verderhelpen. Ik had haar dus een smsje gestuurd, vertellende dat we beiden ziek zijn en koorts hebben.

Sabine (mijn vroedvrouw) antwoordde me dat ik Dafalgan Forte (1g) mag nemen, in totaal 4g per dag. Eventueel mag ik ook Nurofen 400 nemen, tot 3 keer per dag.

Doordat ik met een serieuze hoest zit, is een hoestsiroop echt wel aangeraden. Andy heeft door de huisarts Ventolin voorgeschreven gekregen, maar gezien ik borstvoeding geef, mag ik niet zomaar medicatie nemen.

Voor de hoest liet Sabine weten, mag ik Stodalsiroop nemen, een homeopathische hoestsiroop. En gelukkig had ik die al in huis! :)


Ik ga eerlijk toegeven dat ikzelf geen dokter gezien heb. Mijn huisarts doet geen huisbezoeken zo ver (sinds we verhuisd zijn, wonen we een stuk verder) en hij was ook niet van wacht dit weekend. Eigenlijk zou ik beter een nieuwe huisarts zoeken, iemand uit de buurt.. Praktisch is dat gewoon veel gemakkelijker.

In elk geval, belangrijkste voor mij was dat Finn ervan gespaard zou blijven (ik droeg zaterdag zelfs een mondmaskertje!) en dat ik intussen borstvoeding zou kunnen blijven geven.

En blijkt dat het beste medicijn voor Finn tegen griep nu net die borstvoeding is!! :)
Hierdoor krijgt hij afweerstoffen van mij binnen, waardoor er minder kans is dat hij het ook krijgt. Drinken dus!!

Needless to say, houden we dus zijn temperatuur goed in de gaten! Deze ochtend had hij even 38,0 graden maar die is intussen alweer gezakt. En hoe slapjes wij ons ook voelen, als ze hoger dan 38,0 zou gaan, bel ik meteen naar de kinderarts van wacht voor een afspraak in het ziekenhuis!

Fingers crossed dat we hier allemaal snel beter zijn!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten