woensdag 27 februari 2013

Mama- en baby-onderwerpen..

Een lijstje met mama- en baby-onderwerpen waar ik nog wil over bloggen: 

- borstvoeding (en ik geef je meer uitleg over houdingen, stuwing, regeldagen, teruggeven, reflux, afkolven, en boertjes)
- vroedvrouw aan huis (dit is echt geld waard!)
- goedbedoelde raad van je omgeving (en trust me, die krijg je..)
- pampers
- badjes geven (hoe kan je hier een leuke ervaring van maken?)
- druppeltjes in ogen en mond (vitamientjes..)
- babyacne (ocharme!)
- eerste wandelingetjes en uitjes (mijn eerste raad hier: blijf niet te lang ergens 'plakken')
- Brieven aan Jonge Ouders (zeker op inschrijven!)
- en zeker niet onbelangrijk als kersverse mama: zorg voor jezelf (over slaap, anticonceptie, je relatie, ..)

Over dat laatste onderwerp hoop ik ook een gastblogger aan het woord te kunnen laten!

Persoonlijke ervaring en tips
Waarom wil ik over deze onderwerpen bloggen?
Omdat dit stuk voor stuk zaken zijn waar ik graag de ervaring van iemand anders had over gelezen.. Ik zal telkens vanuit mijn persoonlijke ervaring met Finn schrijven, en probeer meer uitleg te geven dmv leuke boeken die je misschien kan lezen, tips die ik je kan geven, enzovoort..

Ik hoop ook dat andere mama's zelf ook tips geven bij de reacties, zodat we van elkaar kunnen leren en nieuwe dingen uitproberen!


Zijn er nog onderwerpen die je belangrijk vindt, of waar je graag mijn ervaring over hoort?
Laat het me zeker weten in de reacties hieronder..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten