dinsdag 23 april 2013

Love is.. a christening!

Ik zou wel elke dag verhalen kunnen schrijven over onze kleine Finn, maar diezelfde kleine Finn houdt me een hele dag bezig! :)
Vorige week vrijdag is hij 3 maand geworden. Wat gaat de tijd snel!!

En afgelopen zondag is hij gedoopt!
Nu valt er veel te zeggen over een doop. Waarom zouden we dat - in de huidige tijd en met de huidige nieuwsberichten - nog laten doen?
Maar toch hebben we beslist om Finn te laten dopen. Dan heeft hij later verder de keuze wat hij met zijn geloof wilt doen. Misschien wil hij helemaal niet geloven, dan is het zo. Misschien gelooft hij in 'iets', maar niet precies in God. Of misschien gelooft hij rotsvast in God.

Zelf ben ik ook eerder gelovig in 'iets'. Er moet sowieso iets zijn. En ik geloof wel in een leven na de dood, dat zeker. Ik kan me niet voorstellen dat het hierna stopt. Kan niet en mag niet. Ik wil me mijn oma voorstellen tijdens een partijtje kaarten, of terwijl ze een danske placeert met opa op Duitse schlagermuziek.. Ik geloof dat ze ons zien en over ons waken, als engeltjes, als sterretjes in de hemel.

Of misschien geloof ik wel in reïncarnatie, en komen we terug in een nieuwe baby.
Stel je voor, dat alle babies eigenlijk al een heel leven achter de rug hebben. Hoe raar is dat.. ;)

In elk geval, Finn is dus zondag gedoopt, samen met Xander, een leuk jongetje van bijna 6 maand.
We mochten zelf heel veel teksten kiezen, en daar heb ik echt van genoten. We hebben zelf het boekje samengesteld, teksten geschreven, teksten gezocht, en Inge (de mama van Xander) heeft een heel leuk prentje gevonden van Love Is.. en dat hebben we als achterkant van ons boekje genomen!
We hebben stiekem ook een leuke foto getrokken van de deken die tijdens de doopviering verwonderd naar dat prentje zit te kijken.. Hihihi..

Ik wil jullie het prentje zeker niet onthouden:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten