zondag 30 december 2012

Voeding tijdens je zwangerschap

Geschreven op 27 mei 2012:

Sinds ik weet dat ik zwanger ben (vind het nog steeds ongelooflijk dit te schrijven en te herlezen :-D ), komt het er nog meer dan ooit op aan om gezond en afwisselend te eten.

Ik ga sinds een paar maanden bij een diëtiste/voedingsconsulente, om vooral gezond te leren eten, en te leren dat ik tijd moet nemen voor de maaltijden. Mijn vetpercentage ligt iets te hoog, maar voor de rest gaat het me vooral om gezond te eten - en nu zeker dat er een kleintje op komst is!!
Aanstaande vrijdag heb ik een nieuwe afspraak bij haar, waar ik haar het goede nieuws zal vertellen! Zij moet me immers bijstaan zodat ik gezond blijf eten. Opletten voor toxoplasmose, en daarnaast heb ik ook een aantal hardnekkige voedselallergieën, dus ook daar wil ik een goed alternatief voor vinden. En vooral, dat ik die voedselallergieën niet doorgeef aan Loeke!
Als jullie dus ervaring hebben met zwangerschap en voedselallergieën, mag je me die zeker laten weten in de onderstaande reacties! Alvast bedankt daarvoor!

Ik heb net een goede, informatieve site gevonden over voeding tijdens de zwangerschap (ook over toxoplasmose), ik deel die graag met jullie:

Aangevuld op 30 december:


Op diezelfde site vind je trouwens een belangrijke link waarin aangegeven wordt hoeveel je mag bijkomen tijdens een zwangerschap, berekend volgens je BMI voor je zwanger werd. Maak je niet ongerust als je al veel bent bijgekomen: zolang je binnen de grenzen van deze studie zit, zit je bij het gemiddelde!
Dit is de rechtstreekse link naar de gewichtstoename voor vrouwen met een BMI tussen 20 en 25:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten