zondag 18 augustus 2013

Just a mommy..

Lieve bezoek(st)ers van DreamyMama,

Ik moet iets opbiechten..
Ik vind het zalig om mijn belevenissen met Finn neer te pennen. Het is superleuk om jullie reacties te lezen, mails of pb's van jullie te krijgen, en ik hoop dat jullie het allemaal even leuk vinden.

Maar.
Een grote maar. Ik heb namelijk de laatste tijd het gevoel dat ik minder over Finn en leuke dingen schrijf, en meer en meer over hoe het allemaal moet of zou moeten.
Zo schrijf ik over borstvoeding, alsof ik lactatiedeskundige ben. En zo schrijf ik over voeding en allergieën alsof ik kinderarts of kinderdiëtist ben. En nog meer.. En dat was helemaal niet de bedoeling, want ik ben al die dingen helemaal niet. :)

I'm just a mommy..
Ik ben gewoon een mama die het allemaal voor de allereerste keer meemaakt, en evenveel fouten maakt, als de góede dingen doet. Het is bij iedereen zoeken als je niet weet hoe het moet, en dat is ook bij mij zo.

Alles wat ik niet weet, vraag ik aan andere mama's en papa's, zoek ik in recente boeken, op forums of op deskundige websites, vraag ik aan K&G of mijn vroedvrouw.. En ik deel de informatie die ik vind graag met jullie. Maar ik ga vanaf nu enkel de interessante links delen, zonder er een hele tekst rond te schrijven alsof ik het warm water heb uitgevonden, want dat is uiteraard niet zo.
Er zijn al zoveel kinderen op de wereld gezet en opgevoed zonder deze blog, dus daar ga ik niets aan veranderen! :)

Ik ben gestart met deze blog, omdat ik
1) graag schrijf..
2) op deze manier heel graag een soort van dagboekje voor Finn wil maken
3) mijn ervaringen graag deel met andere mama's (to be)..

Maar ik wil zeker niet betweterig overkomen!
Daarom wil ik ook graag dat als je ergens niet mee akkoord bent, dat je het me hieronder bij de reacties, of via Facebook of via Twitter (yep, DreamyMama zit nu ook op Twitter!) laat weten. Dan kunnen we hier over praten, en kan ik van jouw ervaringen leren! :) Daarvoor dient het internet toch ook?

Links in een apart tabblad
Voor de lieverds onder jullie die wel nog die informatie zoeken, ga ik een apart tabblad aanmaken met daarin de links die ik zelf interessant vind, en waar ik zelf mijn informatie ga zoeken.

En om te vermijden dat ik als "alwetend" bestempeld word, ga ik een aantal van de vroegere berichten aanpassen, of een nota bijschrijven.

Want nogmaals: ik ben geen dokter of dergelijke. Ik ben gewoon een mama..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten