donderdag 6 juni 2013

Inspiratiebron n°1 = FINN!

Wat een leuke avond hebben we eergisteren gehad, Finn en ik!

De School voor Relaties..
Een drietal jaar geleden heb ik een training bij Patricia van Lingen gevolgd over relaties. De relatie met jezelf in de eerste plaats, maar ook met je partner, met je ouders, met je werkgever, .. alles komt aan bod. Het is een training waar ik sterker ben uitgekomen, en waar ik tegelijkertijd zachter ben geworden. Mijn vrouwelijke en mannelijke energie zijn meer in balans gekomen, en dat voelt goed. Dat voelt authentiek aan, wie ik echt ben.
Benieuwd naar meer? Lees het boek "Relateren kun je leren" van Patricia van Lingen.
We zijn met vele vrouwen die een betere versie van zichzelf zijn geworden door haar boek en door haar training.
En daarom ben ik dankbaar dat ik de School voor Relaties heb leren kennen.. Dankbaar dat ik naast Patricia, ook alle andere vrouwen uit deze trainingen heb leren kennen. En samen hebben we een fantastisch netwerk, exclusief voor de vrouwen die dit traject ook gevolgd hebben, zo kunnen we elkaar blijven steunen en ondersteunen.

Dinsdag hadden we weer zo'n netwerkavond. Zalig gewoon!
Ik was de laatste keer aanwezig in december met een hoogzwangere buik. Nadat Finn geboren is, zijn de meesten van mijn lieve vriendinnen langsgeweest, maar toch had ik het gemist om iederéén terug te zien, en weer die warmte, verbondenheid en vrouwelijke energie te voelen!

Er waren ook een aantal nieuwe gezichten, en ik heb met een paar van die nieuwe vrouwen een 'klik'moment gehad. Je herkent het wel, iemand die je pas ontmoet, maar je voelt gewoon dat er een klik is, en dat je gerust een keertje een koffie - eigenlijk drink ik geen koffie, dus zou het thee zijn ;) - zou willen mee gaan drinken.

Anyway, we hadden een leuk onderwerp om rond te werken: INSPIRATIE.
We vertelden aan elkaar onze bron van inspiratie.
Velen hadden een boek mee: een reisboek, een boek met inspiratievolle quotes, een boek over mindfullness of bijvoorbeeld de Celestijnse Belofte. Anderen hadden een foto mee van hun zoon of dochter, of een jaarkalender van het Freedom Children's Welfare Center. We zagen ook het verhaal van George Dawson en Jacqui Saburido in een interview met Oprah.
Ikzelf had ook mijn bron van inspiratie mee: deze foto van Finn (ik sta er ook wel op, maar dat was bijzaak!):


Finn en fotografie
En de meesten onder jullie weten inmiddels al dat hier een dubbele bron van inspiratie inzit: Finn en fotografie. Beiden met de F, come to think of it.. :)

Mama zijn is voor mij de leukste job die er bestaat! Maar ook de job met de grootste verantwoordelijkheid. Ik hou ervan mama te zijn.. Zo verliefd op mijn klein ventje!
Ik kreeg gisteren trouwens ook de mooiste complimenten op mijn zoontje, want ik had hem voor de gelegenheid meegenomen.. "Wat een dotje, hoe lief, zo flink, zo rustig, zo lief lachen, ... Hij gaat zoveel hartjes veroveren.. Ik wil hem meenemen naar huis!" :-D

En mijn buik borrelt van enthousiasme als ik denk aan de fotografie die ik sinds dit jaar fulltime in mijn leven wil integreren.. Eindelijk kan ik verdergaan in de fotografie, en hier professioneel werk van maken!
Ik wil de schoonheid van de wereld vastleggen op papier. Of minstens in digitaal beeld. Er zijn zoveel mooie dingen in de wereld, in de natuur, in de mensen, .. en dat wil ik in mijn foto's weergeven.


Bedankt Patricia, om deze foto van ons te nemen!



Door wie of wat laat jij jou inspireren?


1 opmerking:

  1. De energie sprankelt er af ;-) mooi geschreven Joke ;-) xxx

    BeantwoordenVerwijderen