maandag 22 juli 2013

Zonnecrème voor baby's

Bescherming tegen de zonnestralen = belangrijk!

Voordat Finn meegenomen wordt naar buiten, wordt hij volledig ingesmeerd met degelijke baby-zonnecrème.
Na een heuse zoektocht naar de beste zonnecrème, na reviews online en raad bij de apotheker, ben ik uitgekomen op deze van Mustela.
Een goede aanwijzing voor baby-zonnecrème is om te zoeken naar crème die de huid niet absorbeert, maar als het ware een laagje op de huid legt. Zoek naar zinkoxide of titaniumoxide tussen de ingrediënten.


Deze zonnecrème van Mustela is speciaal voor baby's en jonge kinderen. De minerale crème heeft een beschermingsfactor 50+, bevat geen parfum, geen parabenen, is hypoallergeen en is dus geschikt voor de meest gevoelige huidjes. Te bestellen op: http://www.farmaline.be/apotheek/bestellen/mustela-baby-zonnecreme-mineralen-spf-50-zhb/, maar dat kan je natuurlijk ook bij je plaatselijke apotheker.
Wel geeft de crème een beetje een rozige schijn, maar dat maakt niks uit, zolang hij maar beschermd is tegen de felle zonnestralen.

Gezien ik deze crème niet meer op de website van Mustela vind, denk ik dat de crème inmiddels in een nieuwe tube is gestoken:
http://www.farmaline.be/apotheek/bestellen/mustela-baby-beschermende-zonnecreme-ip50-zonder-parfum-75-ml/

En natuurlijk met dit warme weer ook een hoedje of petje opzetten, en liefst gewoon ook een dunne T-shirt aandoen. Maar als het zo warm is, dan blijven Finn en ik meestal gewoon binnen, vooral tussen 11 en 16u. Ik las immers dat een zonneslag veel sneller gebeurd is bij kleine kindjes, en die warmte put hen sneller uit..

Ga je op vakantie, sla dan een voorraad zonnecrème in en geniet ervan om met je kleintje nieuwe dingen te ontdekken!


Heb jij nog tips om je kleintje te beschermen tegen de zon en warmte?


2 opmerkingen:

  1. Hier vliegt de zonnebrandcreme er ook doorheen. Die Mustela crème verkopen ze hier volgens mij niet in NL. Ik heb Nivea factor 50+ voor baby's. Heel dik en vet maar dat schijnt het beste te beschermen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je reactie! Misschien kan je die Mustela wel online bestellen? Nivea ruikt waarschijnlijk wel beter dan die van Mustela, de geur is immers niet bepaald "lekker" te noemen.. :) Hoe is die van Nivea?

      Verwijderen