maandag 18 februari 2013

Time flies when you're having fun!

We zijn intussen weeral zondagavond, 4 weken na Finn zijn geboorte!
Ik heb intussen al een lijstje met onderwerpen waarover ik nog wil bloggen, en het komt er maar niet van. Er komt namelijk geen einde aan het wassen van babykleertjes, aan het verversen van pampers (en nog maar eens van kleertjes), aan het voeden, ... Maar dat is al een onderwerp op zich! ;)
Ongelooflijk hoe de tijd voorbij vliegt..
En toch: ik klaag niet en ik geniet intussen van de supermooie dagen met m'n klein schatje!

Jullie weten intussen waarschijnlijk dat ik dit jaar de eerste stappen wil zetten naar een toekomst als fotografe.. Helaas heb ik (nog) geen digitale spiegelreflexcamera, maar wel een heel goede compactcamera waarbij ik alle instellingen manueel kan aanpassen - heel leuk om mee te oefenen en spelen! Het doel is wel om dit jaar nog een semi-professionele Canon te kopen, ik denk momenteel aan de EOS 650 of 60D.. (Als jullie hier zelf ervaringen of raadgeving bij hebben, laat het me zeker weten!) Maar dat wordt dus nog even sparen!

Een eerste shoot!
Op 31 januari heb ik als eerste keer een babyshoot gedaan.. En wie kon beter de hoofdrol in die shoot spelen, dan mijn eigen pasgeboren zoontje!?! Helaas wou hij niet slapen en was hij klaarwakker. Het was nochtans lekker warm, hij had net gegeten en geboerd, en hij was toen nog geen 2 weken oud.
Onnodig te zeggen dat het niet zo eenvoudig is om een baby alles te laten doen (lees: alle poses te laten aannemen die jij wilt!) als hij klaarwakker is!

Camera-instellingen..
Jammer genoeg zijn niet alle foto's even scherp.. Ik heb met het programma "Kinderen en dieren" gewerkt, dus een soort van automatische stand ipv manuele instellingen. Het was al een hele (fantastische!) belevenis om met babyfotografie bezig te zijn, en ik moet nog veel leren wat die manuele instellingen betreft.. Maar dat komt nog wel. Stap voor stap.
Ik heb gewerkt met natuurlijk licht en een zelfgemaakt reflectiescherm (met aluminiumfolie op karton).
Voorlopig heb ik geen bewerkingen aan de foto's gedaan.

Ik wil in de komende week een nieuwe fotoshoot met Finn doen! Zijn babyacne is intussen heel veel verbeterd, en hij wordt dinsdag een maand oud, dus dat is het ideale moment!

Hier zien jullie een aantal van de leukste foto's:




 
 


Welke vinden jullie de mooiste?
Welke feedback hebben jullie over de foto's?
Nog ideetjes welke poses ik deze week kan uitproberen?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten