zondag 13 januari 2013

Feest!

Het is zondagavond en als ik terug kijk naar het afgelopen weekend, vind ik het fantastisch!

Vandaag was (is) het de verjaardag van mijn schatje en we hebben echt veel fun gehad! Deze ochtend opgestaan met een blauwe lucht en onze poezen die buiten in de sneeuw aan het spelen waren.. Lekkere warme chocomelk voor mij en koffietje voor hem, en dan een zalige en plezante zondag gehouden met lekker eten. We hadden een soort zelfgemaakte panini met cheddarkaas, tomatenschijfjes, ui en spekblokjes deze middag, en kip in de oven met wortelpuree deze avond. En nu sluiten we de avond af met lekkere pralinekes die we gisteren gekregen hebben..
Zalig dus.

Gisteren was het ook speciaal, want gisteren hadden we Andy zijn tante en nichtje op bezoek. Maar ze kwamen niet zomaar op bezoek. Behalve de pralinekes en andere lekkere dingen die ze mee hadden gebracht, kwamen ze ook voor de laatste afwerkingen aan de bekleding van het wiegje van onze kleine spruit!

Een stukje geschiedenis..
Toen Andy geboren is, hadden zijn ouders een wiegje gekocht. Een paar jaar later heeft ook zijn pasgeboren zus in dit wiegje geslapen. Nu, 33 jaar later, zal ook onze pruts in dit wiegje slapen. Het wiegje komt in de living te staan, en op de babykamer staat zijn bedje (dat groter is dan het wiegje, en dat later kan omgevormd worden tot een eenpersoonsbed). Andy zijn vader haalde het wiegje van hun zolder en Andy heeft het helemaal opgeknapt (lees: gelijmd, geschuurd en geverfd) en het resultaat is ge-wel-dig!

De bekleding voor het bedje en de hemel - daar moesten we nog iets op vinden.
En toen kwam Andy's lieve tante met het antwoord: zij zou de bekleding en de hemel maken! Samen met haar jongste dochter is ze witte stof en lintjes gaan kiezen voor beide stukken. Andy en ik wilden het graag in het wit, en vertrouwden volledig op hun smaak!

En hieronder zie je wat het geworden is! Ik kreeg tranen in de ogen toen ik het wiegje met alles erop en eraan zag! Het is echt ongelooflijk en het doet me (eigenlijk ons alletwee) zoveel plezier dat ze dit heeft gemaakt! Zalig dat we zo'n stukje familiegeschiedenis in huis hebben!

Ik zie ons kleintje hier al in liggen.. Zucht.. :)





















Tante, als je dit leest, nog eens een superdikke merci!!!













5 opmerkingen:

  1. Heel mooi wiegje. Veel succes met je zwangerschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw... das een superdeluxe wieg ;-) keimooi! Hij zal zich nu al een echt prinsje voelen ;-) xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Leen! Je moet het dan eens in het echt komen bewonderen! :) x

      Verwijderen
    2. Joke'tje,
      Wat een luxe wiegje zeg! Ik zou het ook graag eens uitproberen :-). Ik zal allicht in de Alpen zijn tijdens je bevalling! Ik wens je hééél veel succes toe en kijk al uit naar de Kleine Prins! Dikke knuffel, Liefs, Ilse

      Verwijderen