woensdag 9 januari 2013

Volle of nieuwe maan?

Vrijdag 11 januari 2013..
Een paar dagen geleden schreef ik in deze blog dat het nu vrijdag (11 januari) volle maan is. Blijkbaar heb ik dat volledig verkeerd gelezen; het is immers nieuwe maan! Blijkbaar valt de volgende volle maan pas op 27 januari!!

Nog even om op te frissen, er was me door een vriendin verteld dat er méér geboortes zijn op de dagen rond volle maan, dan op andere dagen. En dus dacht ik dat er nogal veel kans was dat ik deze week nog zou bevallen, gezien ik (verkeerdelijk) las dat het deze vrijdag volle maan is.
Niet dus. Volle maan en nieuwe maan is uiteraard niet hetzelfde.
Wat meer is, ik ben eens gaan googlen over dit fenomeen: zou het echt zo zijn dat er meer vrouwen bevallen rond die dagen van volle maan??

Wat blijkt is, dat hier geen wetenschappelijke gegevens rond bestaan, en dit eigenlijk een soort van 'urban legend' is.. Maar er gebeuren altijd wel wat meer dingen de dagen rond volle maan, de mensen kunnen zich zelfs een beetje anders gedragen, dus waarom zou het niet kunnen! En ik vind het wel fijn te geloven dat we nog niet alles weten, en dat dergelijke fenomenen dus gerust waar kunnen zijn..
We zullen zien! :-D

Afspraak bij de gyneacologe!
Morgen (donderdag) hebben we onze volgende afspraak bij de gyneacologe! We zijn heel erg benieuwd, want dan zal ze weten te zeggen of ik al ontsluiting heb (tot hiertoe nog niet), en of de baarmoederhals al aan het 'rijpen' is.. Als die aan het rijpen is, dan verkort hij namelijk, wat een teken kan zijn dat de bevalling dichtbij is!
En uiteraard gaat ze dan nog eens de metingen (buikomtrek van ons kleintje, lengte van zijn dijbeen en hoofdomtrek) doen, zodat we ongeveer het gewicht van ons kleintje zullen weten!
En misschien doet ze wel een inschatting van hoelang het nog zou duren eer onze kapoen er is! 
Momenteel zijn we uitgerekend op vrijdag 18 januari, maw: we zijn overmorgen 39 weken ver..

Alleen te hopen dat we niet meer moeten wachten tot 27 januari.. ;)


Gezien ik goed besef dat ik de weeën elke dag wel zouden kunnen beginnen, probeer ik nu nog zoveel mogelijk foto's van m'n dikke buik te trekken.. En dus wil ik graag met jullie een foto van vandaag delen! Helaas heb ik even een technisch probleem, waardoor ik de foto's van mijn camera niet op de laptop krijg.. Maar jullie hebben hem tegoed! :)

Veel liefs, en laat het hieronder zeker es weten als jullie rond volle maan bevallen zijn!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten