maandag 7 januari 2013

Laatste loodjes?

Gisteren hadden we onze beste vrienden met hun dochtertje van 15 maanden op bezoek. De laatste keer dat we elkaar zagen, een paar dagen voor oudejaarsavond, dachten we al dat het toen de laatste keer zou zijn met m'n bolle buik. Dus we waren wat verrast toen bleek dat we nog es konden afspreken voor mijn bevalling!

We horen en mailen elkaar wel veel, maar echt afspreken lukt soms een tijdje niet. Al is het maar omdat zij haar eigen lingeriewinkel heeft, en hij in ploegen werkt. En daarbovenop moet hun dochtertje Tess natuurlijk op tijd gaan slapen, dus evident is het natuurlijk niet. En ik denk dat dat er niet zal op verbeteren eens ons kleintje er ook is! Maar daar passen we dan wel weer een mouw aan.. ;)

Zwanger en drinken
Ik heb gisteren nog eens een glaasje cava gedronken toen ze hier waren. Het smaakte, maar het zat natuurlijk direct in m'n hoofd! Sowieso is eentje meer dan voldoende. Ik drink meestal Kidibul (appel-kersen vind ik heel lekker) als er iets te vieren valt, maar zo een hele fles uitdrinken op m'n eentje, is een beetje teveel van het goede. :)

Verder heb ik nooit alcohol gedronken tijdens m'n zwangerschap, behalve dat ene glaasje cava bij het vieren van de zwangerschap, een verjaardag, kerstavond, .. Maar wijn of bier heb ik niet aangeraakt - laat staan dat ik korte drank zou binnengekapt hebben! Ieder zijn (of in dit geval: haar) keuze, maar voor mij kan enkel cava (in beperkte mate!) tijdens zwangerschap. Klinkt misschien raar, maar het is een mening als een ander he? ;)

Let op, ik heb wel es zin gehad in bier bijvoorbeeld! Tijdens de warme zomerdagen dronk ik meestal smoothies en water (ik drink MASSA's water!!), maar sinds het koudere najaar begonnen is, had ik af en toe wel zin in een blauwe Chimay. Mijn vriend heeft me toen eens een pleziertje gedaan en er stoofvlees met gemaakt! Mmmmmm, dat smaakte! :-D

Dikke buik
Intussen loop ik hier dus nog steeds rond. Ze zeggen dat je buik de laatste weken niet echt meer vergroot, ik mag het hopen, want iedereen schrikt nogal als ze mijn buik zien. Het is inderdaad een behoorlijk grote buik, als ik eerlijk mag zijn. En de kilootjes zijn er ook nogal aangevlogen de laatste 4 maand.

Vocht
En vocht ophouden, dat is nog het grootste probleem. Ik heb van m'n zusje een paar schoenen geleend die twee maten groter zijn dan mijn gebruikelijke maat! Die kan ik aan, zonder al te veel pijn, maar opzwellen doen mijn voeten toch.. Dus thuis lig ik meestal in de zetel, met m'n voeten zoveel mogelijk omhoog. Het enige wat nog een beetje helpt, zijn massages. Maar die zijn dan weer pijnlijk.
En zo is het altijd iets he! ;)


En toch vind ik het zalig om zwanger te zijn!
Al die ongemakjes verdwijnen daarna wel weer! Enkel voor de kilo's zal ik nogal moeten zwoegen, denk ik. ;)
Wie weet hoelang ik nog zwanger mag zijn van onze kleine spruit, ik wil graag van elke moment nog genieten!!
En uiteraard hou ik jullie op de hoogte!!
Blijf zeker lezen..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten