donderdag 31 januari 2013

Ik ben mama geworden!!

Twee weken geleden heb ik het laatste blogbericht geschreven en intussen is er heel wat gebeurd..
De meesten onder jullie weten het al, en waarschijnlijk konden de anderen het al raden: ik ben intussen mama geworden!!

Op zaterdag 19 januari 2013 is ons zoontje Finn geboren! En het is een zalig gevoel!

Om kort samen te vatten:
- De bevalling was niet te onderschatten, een werkje van lange adem (letterlijk!) en niet helemaal zoals ik het gehoopt had, maar het resultaat was ons grootste geschenk!
- De eerste week ging het behoorlijk lastig met de borstvoeding, en Finn viel behoorlijk veel af.
- Daarbij kwam dat Finn een te hoge bilirubine-waarde had, waardoor hij onder de "blauwe lamp" moest.
- Het was even spannend, maar we mochten dan toch naar huis op de vierde dag!
- Sinds we thuis zijn, kunnen we de hulp inroepen van Sabine, een superlieve vroedvrouw aan huis. Zij helpt me met mijn vragen en bezorgdheden (en dat zijn er heel wat!).

Er komt zoveel kijken bij het pas-mama-worden.. 
Het zoeken naar het nieuwe ritme als kersvers gezinnetje..
De emoties, de verantwoordelijkheid en de liefde die je voelt voor dat kleine schatje!
Het is prachtig, ontroerend, zalig, emotioneel, spannend..
En ik kan er niet genoeg van krijgen!!

Toen Finn één week oud was, hebben we een verjaardagskaarsje op een appeltaartje uitgeblazen.. En emotioneel dat ik was! Hij wordt zo rap groot!
Als we nu naar de foto's van die eerste dagen kijken, zien we al zó grote veranderingen.
Hij trekt nu snoetjes, glimlacht, en kan heel intens naar je kijken.. Hij geniet van zijn badjes en drinkt gulzig van de borst. 
En groeien dat hij doet! Zijn schedelomtrek is nu al een cm groter, en hij weegt al 150g meer dan bij zijn geboorte!

Ik wil jullie graag vertellen over de voorbije 14 dagen.. De komende dagen zal ik hierover schrijven. Op die manier kan je een beetje meebeleven hoe het was.
Hoe alles is gelopen, en wat zo'n kleintje met je doet. De bange momenten die je als mama hebt, evenals de overgelukkige momenten.

Ik hoop dat jullie het met plezier zullen lezen!

Veel liefs,
een gelukkige mama!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten