woensdag 2 januari 2013

Het begin van het nieuwe jaar

1 januari vieren als hoogzwangere 

Het nieuwe jaar is goed gestart! Zoals gewoonlijk was 1 januari een dag van weinig slaap, bezoekjes en telefoontjes, cadeautjes en vooral weer eten en drinken.

Hoogzwanger zijnde was 1 januari voor mij echter ook een dag van ongemak, zware benen, opgezwollen voeten en harde buiken.. Maar intussen heb ik vannacht (eindelijk) wat uurtjes slaap ingehaald, en dat heeft deugd gedaan! (De laatste weken slaap ik immers maar een 5-tal uur per nacht en dat is behoorlijk uitputtend.)

Nesteldrang?

En deze morgen had ik plots zoveel energie, dat ik volop beginnen kuisen ben. Badkamer kuisen, living en keuken opruimen, vaatwasmachine leeg maken, stof afdoen en stofzuigen, kasten en schuiven herinrichten, ... . Mijn partner wou dat ik rustte, maar ik moest en zou verderdoen - ik was zo goed bezig! :)

En nu lig ik in de zetel, lichamelijk wel uitgeput maar mentaal ben ik nog klaarwakker! Zou het een geval van nesteldrang zijn? Je weet wel, waar zwangere vrouwen plots "het zot in hun hoofd krijgen" ;) en zoveel energie hebben dat ze nog vanalles willen doen. Want het zou je maar overkomen: moeten vertrekken naar het ziekenhuis met weeën en beseffen dat je huis niet 100% in orde ligt?!

Herken je dit, of heb je dit ook meegemaakt?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten